Ferrari F355
REPLIKA ferrari F355 jest wykonana na płycie podłogowej z zachowaniem konstrukcji nośnej, wszystkich podzespołów mechanicznych, silnika i zawieszenia z Toyoty MR2 MK2, produkowanej w latach 1990-1999. - kod modelu SW20. Pojazd ten jest drugim (obok Supry), naprawdę sportowym autem Toyoty, który szczególnie ceniony jest za tylny napęd oraz centralnie umieszczony silnik.
Nadwozie typu targa jest idealne na letnie wypady. Dające się zdemontować dwa elementy szklanego dachu (wyposażenie standardowe) pozwalają rozkoszować się podczas jazdy świeżym powietrzem. Bagażnik jest względnie duży jak na tego typu pojazd. Dodatkowo jest jeszcze trochę miejsca pod maską. W sumie 218 dm3.
Na desce rozdzielczej, oprócz tradycyjnych wskaźników poziomu paliwa i temperatury silnika, umieszczono także wskaźnik naładowania akumulatora oraz ekonomizer. Prędkościomierz wyskalowano do 260 km/h.
MR2 cieszy się ogromnym, jak na auto niszowe, powodzeniem wśród nabywców. Wersja GT dostępna była tylko na wybranych rynkach, a do sprzedaży weszła w październiku 1993 roku. Wtedy też wzrosła moc modelu z silnikiem 2.0
z mocy 156 KM do ok. 170 KM (niektóre źródła podają 180 KM). Silnik 2.0 o symbolu 3 S-GE jest zmodyfikowaną jednostka 3 S-FE /tzn. 2.0 montowaną np. w Carinie E/. Motor ten występował także w Celice i w Carinie w wersji GTI. Stopień sprężenia zwiększono z 9,8 : 1 do 10,3 : 1. Na początku produkcji tego modelu moc silnika 2.0 wynosiła 156 KM/6600 obr/min a maksymalny moment obrotowy 186 Nm/4880 przy stopniu sprężenia 10,0 : 1. Wersja 156-konna osiągała setkę w 7,9 s i mogła rozpędzić się do 220km/h. Auto dostępne było także z silnikiem 2.2 16V o mocy 132 KM. Jednak wersja ta nie była zbyt popularna. Średnie zużycia paliwa wersji 2.0 bez turbiny kształtuje się w granicach
10 l/ 100 km, w trasie ok. 8l/ 100 km.
W 1994 roku jednostka ta została zmodyfikowana, co pozwoliło uzyskać moc w granicach 170 KM. W 1996 roku firma TRD (Toyota Racig Development) wprowadziła na rynek wersję MR-Spider. Do odmiany cabrio montowano silniejszą wersję silnika 3S-GE o mocy prawie 200 KM. Dostępne były 2 skrzynie biegów : 5-biegowa manualna i 4-stopniwy automat. Wyposażenie seryjne Spidera obejmowało m.in. : sportowy ABS, 2 poduszki powietrzne, soft top - dach brezentowy, automatyczną klimatyzację, elektrycznie opuszczane szyby. Sportowy ABS od czerwca 1996r. dostępny był jako wyposażenie dodatkowe także do pozostałych wersji MR`a. Był to zaawansowany technologicznie system, który dawał pełną kontrolę nad hamowaniem na różnych nawierzchniach.
Pod koniec produkcji modelu, od grudnia `97 do `99 silnik dwulitrowy 3S-GE zastąpiła jednostka pracująca w systemie VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent), która rozwijała moc 200 KM, a z turbiną 245 KM.
MR 16V, MR 16V turbo | wersja GT | ||
---|---|---|---|
pojemność skokowa | 1998 cm3 | 1998 cm3 | |
objętość zbiornika paliwa | 55 l. | 55 l. | |
max. moment obrotowy | 186 Nm przy 4800 obr/min. | 304 Nm przy 4000 obr/min. | |
moc maksymalna | 170 KM przy 7000 obr/min. | 245 KM przy 6000 obr/min. | |
średnica cylindra | 86,0 mm | 86,0 mm | |
skok tłoka | 86,0 mm | 86,0 mm | |
stopień sprężania | 10,3 | 8,5 | |
przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 7,5 sek. | ||
prędkość max | 225 km/h | 240 km/h | |
masa własna | 1220 kg | 1280 kg | |
szerokość/długość/wysokość | 1700 / 4180 / 1235 mm | 1695 / 4170 / 1235 mm | |
rozstaw kół przód/tył | 1470 / 1450 mm | 1470 / 1450 mm | |
rozstaw osi | 2400 mm | 2400 mm |